Bungee Jump!

Idag är det min sista dag i London och den avslutades med en massa Roliga saker. Först på schemat stod Bungee Jump klockan 10.00 med Unni och Lisa! Carina följde med som kameraman.Efter att ha vilja göra det i flera år var det nu äntligen dags! Jag var konstigt nog inte alls nervös innan och blev bara en gnutta nervös när jag var på väg upp i lyftkranen som gick ända upp till 50 meters höjd. Killen som var med upp berättade att han skulle räkna in on, two, three, bungee och på bungee skulle man hoppa. På nåt konstigt sätt blev det automatiskt att man hoppade på BUNGEE! utan att tänka (det var nog det som var meningen). Hoppet var underbart och jag älskar det verkligen och vill göra det igen så fort som möjligt, men gärna från en ännu högre höjd! Det bästa var när man studsade tillbaka upp i luften av linan och liksom var viktlös för ett ögonblick. Härligt! När jag kom ner igen så var jag inte ens skakis av adrenalin. Underbart var det men det gav mig inte den adrenalinkick som jag trodde jag skulle få. (Carina filmade mitt hopp så påminn mig när jag kommer hem till Hudik om ni vill se det!

)

Vi åkte sen hem och bytte om för att ta oss mot klassikern Afternoon Tea. Detta gjorde vi på ett femstjärnigt hotell, det lyxigaste jag sätt. Goda fingersmörgåsar, scones med sylt och clotted cream, massa bakelser och självklart en massa koppar med te. Hur mysigt som helst!

Sorligt blir det att lämna allt känner jag. När jag åkte den panikvarma tunnelbanan hem kände jag verkligen: Åh, jag kommer till och med sakna det här! Tur att London finns kvar men jag kommer verkligen sakna att vara bosatt här!

Det här blir mitt sista logginlägg, tack och lov. Hatar att skriva blogg men vad gör man inte för folket hemma i Hudik! 😛 Bloggen kommer vara tom tills nästa stora äventyr…Hösten kommer förhoppningsvis att bestå av pluggade till Arkitekt, förmodligen pluggande till jurist och om inte det blir av så blir det kanske jobbande i Norge eller något som jag verkligen skulle vilja göra och har lite på g: flytta ett tag till Boston för jobb!

Jag säger hej då för den här gången och använder mitt favorit citat av Woody Guthrie:

HA DET VACKERT!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bungee Jump!

  1. Susanne skriver:

    Det har varit ett nöje att få följa med på ditt Londonäventyr, trots att jag sa att jag skulle komma och hälsa på dig så kom jag inte iväg. Edison kom emellan! Men jag har njutit av dina flitiga inlägg Lena, tack för dem och kram från Susanne

Lämna en kommentar